Social media dla przedsiębiorstwa.

Coraz więcej czasu spędzamy na korzystaniu z mediów społecznościowych. Wiele osób przyznaje się do sprawdzania portali korzystając z Internetu w telefonie, kiedy czekają w kolejce, jadą autobusem czy robią krótką przerwę w pracy. Wydaje się więc, że potencjalni klienci niemal czekają na pojawienie się w propozycjach angażującego wpisu na temat Twojej firmy.

Czy social media są dla każdego?

Być może zastanawiasz się, czy angażowanie się w tworzenie konta społecznościowego Twojego przedsiębiorstwa ma sens.

W Polsce ponad 80 procent internautów korzysta z social mediów. Oznacza to, że – odpowiednio dobierając strategię – jesteśmy w stanie dotrzeć do niemal każdego typu potencjalnego klienta. Niezależnie od tego, czym zajmuje się Twoja firma, media społecznościowe to dobre miejsce na budowanie relacji z klientem i tworzenie wizerunku firmy.

Zakładam konto!

Samo założenie konta na Facebooku nie wystarczy. Brak przemyślanej, spójnej strategii działania i ciągłego monitorowania postępów nie zaprowadzi Cię do celu. Społeczności internetowe mają ogromny potencjał, jednak do odpowiedniego wykorzystania go potrzebna jest wiedza, doświadczenie, ciągłe optymalizacje działań i angażowanie odbiorców.

Przede wszystkim, nie każda platforma społecznościowa nadaje się dla każdego przedsiębiorstwa. Analizując profil potencjalnego klienta należy dobrać odpowiedni kanał komunikacji – Facebook, Instagram, LinkedIn, a może Twitter?

Zainwestuj w rozpoznawalność i zaangażowanie.

Przekonanie o tym, że media społecznościowe to świetna forma zupełnie darmowej reklamy przy małym nakładzie pracy jest błędne. Skuteczna komunikacja z klientem wymaga profesjonalnego zaplanowania, regularności i spójności działań, zaangażowania odbiorców, przemyślanego prowadzenia kampanii reklamowych, optymalizacji strategii i dużego nakładuczasu.

Cały nakład pracy jest jednak wynagradzany rosnącą grupą stałych, zaangażowanych fanów. Warto więc zainwestować w zdobycie profesjonalnej wiedzy i doświadczenia w skutecznym prowadzeniu social mediów, aby podnieść konkurencyjność, rozpoznawalność i prestiż przedsiębiorstwa.

Z MBony możesz skorzystać z dotacji na szkolenia i konsultacje z profesjonalnymi agencjami zajmującymi się mediami społecznościowymi.