Spójność wizerunku to podstawowy element zapewniający przedsiębiorstwom rozpoznawalność i konkurencyjność. To dzięki konsekwentnym działaniom związanym z identyfikacją firmy klienci mogą zapamiętać i połączyć pewne elementy z Twoją marką. Chętniej przecież sięgamy po produkty, które są już nam w jakiś sposób znane – nawet jeśli sami wcześniej z nich nie korzystaliśmy.

Czym jest wizerunek

Wizerunek to pewien zbiór cech, symboli, języka, które ułatwiają identyfikację marki. To on ma sprawić, że konsument wybierze właśnie Twój produkt lub usługę, a nie konkurencji. Wizerunek powinien zapadać w pamięć, wywoływać pozytywne skojarzenia. Musi być odpowiednio dopasowany do tego, czym zajmuje się marka.

Wizerunek firmy decyduje o tym, jak jest ona postrzegana przez potencjalnych klientów. Pokazuje, co firma reprezentuje, jakimi wartościami kieruje się w swoich działaniach i powinien przekonywać o tym, że marka jest godna zaufania, a jej postawa będzie niezmienna. To też kluczowy element, dzięki któremu konsument może zapamiętać firmę i regularnie do niej powracać – pod warunkiem, że wizerunek jest spójny i przemyślany.

Spójność wizerunku

Podstawą budowania wizerunku jest identyfikacja wizualna. Strategia komunikacji firmy powinna być przemyślana na najwcześniejszych etapach budowania wizualności marki. Już wybierając logo powinniśmy wiedzieć w jaki sposób, do kogo i po co chcemy dotrzeć. Każdy szczegół ma ogromne znaczenie – dobór takich elementów jak barwy czy krój fontupowinien zależeć od branży i grupy docelowej marki. Decyduj o nich tak, jak o wyborze na całe lata. Wszystkie detale muszą do siebie pasować i budzić zaufanie w klientach. Powinny być też trwałe – będzie to decydowało o rozpoznawalności i solidności firmy. To dzięki takim elementom, nawet nie widząc nazwy marki, jesteśmy w stanie z daleka lub po ułamku reklamy rozpoznać fiolet czekolady czy pomarańcz firmy telefonicznej.

Zmiany identyfikacji nie pozwolą konsumentom Cię zapamiętać. Oprócz tego, że zakłócą przekonanie o stabilności firmy, sprawią, że klient po prostu nie będzie mógł Cię odnaleźć. Nieodpowiednie dopasowanie elementów identyfikacji wizualnej i komunikacji marki sprawią, że nie będzie ona godna zaufania i sympatii.

Budowanie spójnego wizerunku firmy musi odbywać się na wielu płaszczyznach i być skoordynowane. Nie zawsze jest to proste zadanie – szczególnie, kiedy chcesz, żeby Twoja marka prężnie się rozwijała i pojawiała się w kolejnych miastach. Warto więc czerpać wiedzę od doświadczonych ekspertów. Dobrą okazję ku temu stwarzają dotacje na szkolenia, które pokrywają aż do 90% ich wartości. Ucz się od najlepszych i dowiedz się, jak otrzymać dotację na MBony https://mbony.pl/