Mbony

Komunikacja w firmie

Komunikujemy się niemal bez przerwy. Trudno wyobrazić sobie działającą firmę, w której tworzący ją ludzie próbowaliby unikać się i działać wyłącznie na własną rękę. Powstały w ten sposób chaos uniemożliwiłby działanie przedsiębiorstwa. Rozmawiamy więc ze sobą – bezpośrednio lub za pośrednictwem technologii. Zdarza się jednak, że mimo to bywamy źle zrozumiani lub wydaje się, że nasz komunikat zupełnie nie trafił do odbiorcy. Warto więc zadbać o to, żeby nasi rozmówcy nie tylko nas słuchali, ale też rozumieli.

Komunikacja interpersonalna

Zdolności komunikacyjne są bardzo ważnym elementem budowania relacji w grupie. Odpowiednio dobrana strategia pozwala nie tylko na usłyszenie, ale też na wzajemne zrozumienie się interlokutorów. Rozwinięte kompetencje pozwolą Ci na korzystne negocjacje zarówno z klientem jak i pracownikiem firmy. Pozwolą też na efektywne rozstrzyganie konfliktów i wywieranie na rozmówcę zamierzonego wpływu.

Zrozumienie natury komunikacji pomaga też w budowaniu własnego wizerunku. Asertywność i umiejętności autoprezentacji, zwięzłego wypowiadania się i kontroli ciała sprawią, że zyskasz pewność siebie i staniesz się godnym zaufania partnerem biznesowym.

Po co firmie komunikacja?

Dobry przepływ informacji to podstawa skutecznego działania przedsiębiorstwa.

  • Odpowiednia komunikacja pozwala na skuteczne planowanie strategii i podniesienie wydajności pracy.
  • Wiedza o aktualnych projektach i nowych sposobach na wykonanie zadania z pewnością podniesie efektywność działań pracowników.
  • Sprawne przekazywanie informacji daje możliwość kontrolowania postępów wykonywania zadań – pomoże to uniknąć wielokrotnego wykonywania tej samej pracy przez ciągłe nanoszenie poprawek.
  • Dobra komunikacja zapobiega konfliktom i opóźnieniom w pracy.

Jak ćwiczyć zdolności komunikacyjne?

Z pewnością trafialiście już na porady dotyczące komunikacji – często można spotkać je w periodykach lub na motywujących portalach internetowych. Zdarza się, że część z nich bywa trafna. Często jednak są to informacje powtarzane bez pogłębienia wiedzy, szczególnie w przypadku komunikacji niewerbalnej. Artykuły przeważnie rozpoczyna zachęcająca informacja o tym, że aż 55% komunikacji to mowa ciała, 38% – ton głosu, a jedynie 7% stanowią słowa. Czy wiecie, że informacje te są powtarzanym mitem, a wyniki badań dotyczą odczuwania sympatii w określonych warunkach?

Proces komunikacji jest złożony i pełen niuansów. Wraz z rozwojem badań nad tą dziedziną, zwiększa się nasza zdolność porozumiewania się i skutecznego osiągania celów. Warto więc poświęcić trochę czasu na ćwiczenie własnych kompetencji porozumiewania się. Najlepiej robić to pod okiem doświadczonego trenera – na przykład podczas szkolenia.

Z MBony możesz uzyskać dotacje na szkolenia z różnych dziedzin komunikacji. Chcesz poprawić przepływ informacji w swojej firmie? Szukasz skutecznych sposobów na pogłębienie motywacji i zaangażowania pracowników zdalnych? A może chcesz podnieść zdolności komunikacji bezpośredniej, zdobywając rzetelną wiedzę na temat mowy ciała, asertywności, skutecznych negocjacji i rytuałów komunikacyjnych?

✔ Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak otrzymać dotacje na szkolenia.

Aneta Małaszuk - Kołodziejczak

Coaching – Aneta Małaszuk-Kołodziejczak

Aneta Małaszuk - Kołodziejczak

Gwarancją sukcesu jest praca zespołowa. Wśród naszych partnerów jest osoba będąca wieloletnim przedsiębiorcą i menadżerem. Wiele lat spędziła zarządzając zespołami w bankach czy firmach będących notowanymi na GPW. Dziś dziś dzięki zaangażowaniu i chęci wsparcia, możemy rozdać pięciu firmom po 8sesji coachingowych W PREZENCIE. 

 

Wartość prezentu to 2.000 PLN! Szczegóły już wkrótce.

 

Oto co pisze o sobie Aneta:

Jestem coachem, psychologiem i przedsiębiorcą. Ukończyłam studia magisterskie z ekonomii i psychologii.

Jestem absolwentką Szkoły Coachów „The Art & Science of Coaching prowadzonej przez Erickson Coaching Internatinal. Przeprowadziłam ponad 100 sesji coachingowych. Pomagam ludziom i organizacjom osiągnąć zaplanowane cele poprzez pracę własną w trakcie sesji coachingowych.

Moje zainteresowania dotyczą szeroko rozumianego rozwoju osobistego, szczęścia dobrostanu ludzi.

Wdrażam projekty biznesowe, prowadzę warsztaty i szkolenia np. „Mapa marzeń”. Mam za sobą ponad czternastoletnie doświadczenie w mBanku Hipotecznym S.A. na stanowisku Dyrektora Departamentu oraz ponad trzyletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów deweloperskich i zarządzaniu spółkami deweloperskimi. 

 

 

AVENHANSEN – promocja współpracy i przedstawienie firmy

“Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces.”  Henry Ford

To zdanie idealnie odwzorowuje przedsiębiorstwa, które wspólnym wysiłkiem i w dążeniu do jednego celu, osiągnęły upragniony sukces. To też myśl, która powinna przyświecać każdemu, chcącemu zbudować poważną markę biznesową.

Poniżej krótki artykuł o pewnej firmie, która rozrosła się do miana jednej z największych firm doradczo-szkoleniowych w kraju, a która rozpoczynała w malutkim biurze w krakowskich Bronowicach. Wspólna ideologia oferowanych szkoleń oraz możliwości wsparcia klientów, zaowocowała współpracą z nami z wielkimi planami na przyszłość.

page1image11031632
 

Jak to się zaczęło?

AVENHANSEN, to działająca nieprzerwanie od ponad 12 lat, krakowska firma szkoleniowo-doradcza, prowadząca szkolenia na terenie całej Polski i specjalizująca się aż w 11 dziedzinach biznesowych. Dziś ma na koncie już ponad 2000 odbytych szkoleń z liczbą powyżej 30 000 osób biorących udział w ich wydarzeniach.

Początki jednak nie należały do najłatwiejszych. Zespół po pierwszym roku działalności liczył ledwie 5 osób pracujących na stałe + 11 trenerów. W raportach finansowych za rok 2008 firma odnotowała stratę, kończąc jednak bogatsza o doświadczenie oraz z perspektywą na poprawę w roku następnym.

page2image11202336

Rozwój firmy

Ta zeszła się już z początkiem nowego roku wraz z przeprowadzką do innej lokalizacji. Nowe miejsce, nowe pomysły, nowe wyzwania. W tym czasie wystartowało pierwsze w Polsce forum internetowe o tematyce szkoleniowej, założone przez AVENHANSEN, przynoszące automatycznie większy rozgłos. Firma zaczęła współpracować z uczelniami, szkoląc studentów z zakresu zarządzania. Jest to również rok, który przynosi pierwsze zyski finansowe w rozliczeniu rocznym.

Kolejne lata to duża metamorfoza dla firmy – od wizualnych zmian na własnej stronie internetowej, odświeżenie logo, po rozszerzenie działalności z bazami miejscowymi na inne miasta wraz z stale powiększającą się załogą. Obecnie z roku na rok, firma bije wewnętrzne rekordy finansowe działając na kilku płaszczyznach oferowanych usług.

page3image11195472

Rozwój firmy

Z pośród wielu projektów, przy których pracuje AVENHANSEN, przy współpracy z MBony powstała Akademia Menadżera. Nowy program szkoleniowy skierowany jest kadr menedżerskich, chcących podnieść swoje kompetencje w 6 głównych kierunkach zarządczych i kierowniczych. Powstały program łączy profesjonalne szkolenia z możliwością dofinansowania ich na poziomie 80%. Co więcej, wysokość bonifikaty nie zmienia się, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa!

Już dzisiaj dołącz do projektu, z którego codziennie korzystają kadry czołowych polskich firm i zobacz, ile możesz zyskać Ty i Twoi pracownicy.

page4image11256432